الههالهه، تا این لحظه: 6 سال و 4 ماه و 25 روز سن داره
زندگی من و باباییزندگی من و بابایی، تا این لحظه: 9 سال و 6 ماه و 26 روز سن داره

الهه ی ناز من

روز دختر مبارک

1397/4/24 13:45
نویسنده : مامان شهلا
303 بازدید
اشتراک گذاری

هر چند تا قبل از بچه دار شدنم به اين مسئله جور ديگری نگاه ميکردم اما حالا که فکرش را ميکنم میبینم همیشه دلم می خواسته یک دختر داشته باشم... دختری با موهای بلندِ مشکی و چشم های درشتِ خندان، اسمش را ميگذاشتم "گیسو" و هر وقت دلم آشوب بود مینشاندمش روی زانوهايم و گیس هایش را میبافتم تا قلبم آرام بگیرد.

حالا که فکرش را میکنم میبینم دلم ميخواهد "باران" هم داشته باشم  دختری لاغر و قد بلند که با صدایی مخملی برایم شعر بخواند.

یک دختر تپل و مهربان با گونه های سرخ و گرد هم میخواهم اسمش را بگذارم "آلما" و موهایش را با شامپوی سیب بشویم تا حسودیِ موهای طلاییِ خواهرش "گندم" را نکند.. آدم برای دختری با موهای  طلایی جز گندم چه اسمی می تواند بگذارد؟ شايد "خورشید"!

اصلا کاش خورشید نام اولین دخترم بود تا هر صبح که چشمهایش را باز می کند "ارنوازش " به زندگی مان بتابد و  ببیند خواهرش "شبنم" زودتر از او سماور را روشن کرده،  "شادی" را بیدار کرده و به "نسترن" رسیده. دلم میخواهد در حیاطِ خانه ام "ترانه" بخواند و "بهار" برقصد "نگار"م خودش را لوس کند و من به هیچ کدام نگویم که روز تولدشان چه فکر ها که بر من نگذشته است.

تازه یک "ساغر" هم میخواهم تا سرم را گرم کند و "مونس" تا دردِ دل هایم را برایش بگویم. "رویا" می خواهم تا انگیزه زندگیم و "آرزو" که دلیلِ نفس کشیدنم باشد.

چقدر دلم دختر ميخواهد ... دختری که خودم را توی چشمهایش و  آرزوهایم را روی پیشانیش ببینم..هر آنچه که نداشتم او داشته باشد و  هیچ اسمی توصیفش نکند. همه چیز باشد و هیچ نباشد.. از هر قیدی آزاد باشد و در هیچ ظرفی جا نشود. بوی عطر تنش همچون گلهای بهاری بر دامنم باشد و هر گاه ميگويد: مامانم بوس بغل , قند توی دلم آب شود

دختری که از همه اسمهايی که :

برایش انتخاب کرده ام دست آخر شناسنامه اش به اسمی رنگين شود که نام تمام زيباييها و بهشتی ترين عطر های جهان است و بداند نامش " اولين هديه من به اوست " تا سر آغاز همه اين خوبیها در دفتر زندگی من باشد.

تا بداند:

بوی مهربانی ميدهد عطر دوران جوانی ميدهد.... ياد آور پروانه است .... پيغمبر اين خانه است .... در هر جا نويد آشتی است .... دامان سپيد آشتی است .... مثل عطر پاک نیت است .... استنشاق معصوميت است ....  دختر را آيينه ها رو کرده اند ..... دختر را پيغمبران بو کرده اند 

آری، انگار دلم می خواهد دخترم "الهه "  باشد...

 

 

 

روزت مبارک نازنینم

پسندها (3)

نظرات (3)

مامانیمامانی
25 تیر 97 13:45
عزیزمممم روزت مبارکمحبت
مامانیمامانی
25 تیر 97 13:46
راستی ممنون که بهمون سر زدین. با افتخار دنبال شدید. خوشحال میشم بازم بهمون سر بزنید و دوستان خوبی برای هم باشیممحبت
مامان ارشیا و پانیامامان ارشیا و پانیا
31 شهریور 97 11:46
روزت مبارک خانوم کوچولو. گل
مامان شهلا
پاسخ
ممنونم   محبت